Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Solidstep
Verbinden. Vertrouwen. Vernieuwen.

De kracht van verbinden.

Solidstep is door de jaren heen veranderd en daarmee is ook hun identiteit veranderd. Een nieuwe merkpositionering als gevolg. Hierbij hebben wij het traject begeleid en een nieuwe huisstijl en website ontwikkeld op basis van een nieuw merkpaspoort.

De 3 pijlers (vertrouwen, verbinden en vernieuwen) staan centraal in de volledige branding. Deze worden gevisualiseerd door de 3 gekleurde ‘treden’ in het beeldmerk.

Uitdaging

De uitdaging lag in de creatie van een herkenbare identiteit, met behoud van bepaalde stijlelementen van de voorgaande huisstijl. Er moest een nieuwe pay-off bedacht worden, met een daarbij aansluitende huisstijl ontwerp. In het verlengde van deze frisse wind is er ook een meertalige website ontwikkeld. 

Onze kracht.

Aanpak.

MOVE IT

Een consistente lijn in de gehele uitstraling is altijd van belang. Bij Solidstep wordt elke huisstijlkleur gekoppeld aan een pijler, in zowel drukwerk als op de website. Zo hanteren ze vanaf nu bijvoorbeeld 3 verschillende visitekaartjes.

De animatie is zo ook gebaseerd op de 3 pijlers (vertrouwen, verbinden en vernieuwen). De eerste opwaartse beweging staat tevens voor de positieve mindset, waarbij vooruitgang centraal staat. Daarna worden de elementen met elkaar verbonden en vernieuwd door de horizontale draai. Een mooie visuele weergave van de gedachtengang van Solidstep.

Solidstep Animatie logo
logo styleguide solidstep
Van wireframe tot responsive website.
Na meerdere brainstormsessies met Solidstep is er gestart met de structurering van de pagina’s, verschillende doelgroepen en gebruikersdoelen. Dit leidde tot een uitgebreide set wireframes, waarna het interface design volgde. Het design is volledig responsive doorgezet.
Onderscheid in doelgroepen op de website
website navigatie ontwerp Solidstep
" Een frisse, nieuwe huisstijl en interactieve website die aansluit op ons merkpaspoort, goed gedaan! "

Meer moois zien?