Stad’sGoud

Voor een nieuw, online platform met alles voor en door Groningers moest een identiteit gecreëerd en ontworpen worden. De naam was bekend: Stad'sGoud. In het Gronings: Stad is goed, goud is waardevol en Groningen wordt in de volksmond Stad genoemd. De naam dekt dus al grotendeels de lading.

Een grote wens was het gebruik van het Groningse icoon, de Martinitoren. Herkenbaar en van waarde voor Groningers. Beide partijen waren het er al gauw over eens dat dit alleen niet op een 'standaard' manier moest worden verwerkt. Een hele uitdaging!

De martinitoren

Met de doelgroepbepaling en het gewenste imago in het achterhoofd is gestart met een brainstormsessie. Als Groninger zelf, in de leeftijdscategorie van de doelgroep, was inleven in de situatie een tikje makkelijker. Echter bleek het uitwerken van de ideeën en schetsen een hele uitdaging, die uiteindelijk is geslaagd! De zoektocht naar een andere benadering van de Martinitoren was inspirerend te noemen.

Eindresultaat

Het logo zal voornamelijk in de liggende positie gebruikt worden, maar is tevens als portret uitgewerkt. Ook over het logogebruik op gekleurde en donkere achtergronden is nagedacht. Zo is er een alternatieve versie ontwikkeld, zodat er geen conflicten ontstaan met verschillende kleuren.

vormgeving logo groningen magazine sportprof

SportProf Magazine

Vormgeving magazine

Lees meer

Energiewacht (Essent)

Design & animatie

Lees meer