Beerdome
Ontdek de wereld aan speciaal bieren
Beschermde biersoorten
Beerdome heeft onze hulp ingeschakeld voor de herpositionering van hun merk. Waar het vraagstuk begon met het design van eigen bierblikken, mondde het uit in een complete rebranding van het merk. Na een analyse is er een volledige huisstijl uitgerold, inclusief een splinternieuwe webshop, met eigen fotografie en campagne beelden.
Uitdaging
De uitdaging lag in de creatie van een herkenbare identiteit, met behoud van bepaalde stijlelementen van de voorgaande huisstijl. Een eigen verhaal vertellen, om zich te onderscheiden van andere online aanbieders van speciaal bier. Dit door middel van kleuren, lettertypes, maar ook fotografie en bewegende beelden.
Aanpak.
WORK IT
Tijdens de kennismaking bleek al gauw wat er ontbrak bij Beerdome; een eigen identiteit en huisstijl. Op het logo na, was er geen eigen stijl ontwikkeld. Zonde, want wat een mooi verhaal schuilt er achter dit platform!
Na een interne brainstorm zijn er kernwaarden geformuleerd, die raak zijn voor Beerdome. Een nieuwe pay-off ‘beschermde biersoorten’ was het resultaat. Met deze slogan is er een zogenaamd keurmerk ontwikkeld, die de bieren van Beerdome kenmerkt. Een goed bewaard geheim en niet voor elk biertje toepasbaar.